Tuesday 29 November 2011

5 Days .

assalamualaikum awak semua kalau jawab sayang , kalau tak jawab dosa :>

awak semua sihat ? alhamdulillah saya sihat n_n . saya tahu awak semua rindu saya eh takde siapa rindu saya k perasan *tunduk muka* -.- dah lama dah tak update dan sekarang saya sedang menaip untuk di post yey !! before saya start story telling ni, saya dah start peperiksaan SDKA and SAY YEY NOW LOL NO. saya minta readers sekalian doakan yang terbaik untuk saya k :> insyaallah , saya akan doakan yang terbaik untuk awak semua . ok sebenarnya saya dah jadi dak-dak UiTM. cerita dia cam ni....

hari Rabu malam , pukul 10 lebih gerak pergi Bangi . sampai sana 12 lebih. masa awal - awal datang tu macam tak tahu nak buat apa . pastu baca surat khabar kan ada gambar Harimau Muda n_n Ya Allah , NAZMI DENGAN BADDROL HANDSOME GILA WOI NAZMI DAH ADA GF AH. QAMARUL KATA BADDROL DAH KAWIN HAHAHA kdiam. dalam pukul 2 lebih main Ipad kejap tweeting :D lepas tu tidur.



Pukul 6.30 pagi siap-siap semua pergi Cameron :) Ya Allah , jalan nak pergi Cameron tu macam apa je. pening lalat dibuatnya. masa tu dalam hati dah cakap dah "nanti dah kawin tak nak honeymoon sini, buat pening je. nak pergi Paris, Korea" hahaha gila berangan . dah sampai apartment pergi mandi, petang pergi Pasar Lambak . hujan petang tu , kesian mama dengan ayah kena hujan TT. malam tengok tv, jaga dak-dak kecik ni mama pergi beli makanan n_n


esoknya pergi Mardi. biasa lah kalau dekat Cameron yang "best" Strawbery, flowers . k bosan hahaha. Then pergi ladang strawbery tu, tak ingat ah nama tempat dia tapi dia sebelah hotel EQ. saya petik strawbery yey tak best pun act sebab kena marah dengan bangla tu sebab saya, abang saya, ayah saya masuk kawasan larangan petik strawbery hahaha. eh Bangla, sampai hati kau tak bagi kami petik strawbery yang merah pastu besar pastu cantik kat situ ?!! *sigh* . lepas tu balik apartment , sebab hujan yang turun bagaikan airmata lalala~ lepas tu kan saya dengan Esyha ada ah berangan jap . eh kejap je k :p 


hari Jumaat . masa tu ingatkan nak balik dah pastu mama cakap stay 1 day lagi, apa lagi , On je lah kan . tapi tak ingat ah pergi mana hehe so skip hari Jumaat, kita pergi hari Sabtu okay ? hihihi . hari Sabtu pergi Perak sebab sedara kawin n_n kitaorang tunggu kat Gereja St. Mary lol macam takde tempat lain . lepas tu convoi reramai. pastu pergi makan. masa tu keluarga Maklong tak sampai lagi. Masa diaorang dah sampai, ada ayam goreng tiga ketul atas pinggan atas meja aku . pastu Mat cakap cemni : 
Mad : wui banyak gila makan ish ish ish *geleng kepala*
me : mana ada . ni kongsi ah . orang baru makan 1 1/2 tau *marah*
Mad : ish ish ish..

pastu sambung makan . masa nak basuh tangan kan , ada mamat dua orang ni handsome gilaa !! eh bukan bangla yang kat atas tu! masa dua orang mamat tu duduk, bangla tu dah takde k sambung. tapi sayang , terperangkap di lalalala diaorang merokok!! omg sorry to say lah bro, kalau muka kau handsome macam Nazmi sekalipun tapi merokok , wa jalan tutup mata ah, pandang sebelah mata pun tak nak !! *sigh* 


lepas makan tu pergi homestay . mula-mula ingatkan tinggalkan homestay rupanya tinggal kat Pusat Latihan UiTM. omg omg omg sebab tu saya cakap saya ni dak UiTM. saya rasa ohsemm tetiba tinggal kat situ n_n mula-mula satu homestay je, tapi macam satu rumah tu mampat gila, pak long amik dua. yey thank you Paklong ! (:


malam tu pergi hantar Burn , sedara saya yang nak nikah tu :D rumah pengantin perempuan tak jauh pun dengan homestay kitaorang . pastu tengok lah Burn dengan Kak Najwa nikah . alhamdulillah :) tapi masa nikah tu kan Mad boleh lak buat lawak kat sebelah aku hahaha :D Mad Forever the best ! pastu makan nasi dengan sup ayam . pastu balik UiTM :p


esoknya, bersanding. pergi rumah pengantin perempuan. makan kat tempat VIP lah lol . tapi yang sadis nya, saya tak dapat ayam . dah habis . perasaan saya masa tu berkecai , hancur , pecah bak kaca apa seh . so , Selamat Pengantin Baru Abg Burn ! May Allah bless you and your wife (: Semoga berkekalan ke anak cucu Amin~ . lepas wedding ni , ingatkan nak stay up rumah Maklong tapi maklong nak pergi Pulau Pangkor. so dengan tak rancangnya, kitaorang pun pergi pakai baju kurung tau , rasa ohsemm sekali lagi sebab rasa cam gadis melayu terakhir lol . 

kitaorang naik Feri lah kan kot pastu sampai sana petang . tak sempat nak mandi pantai. so malam tu duduk dalam homestay . wait bukan homestay k , dia macam Dorm Asrama omg dorm asrama ada air-condition hahaha :D saya ada gayut dengan Ayith jap dia panggil saya nyonya hahaha! Malam tu memang Ya Allah kebulur gila saya dengan sedara yang lain malam tu. Ayah belikan Burger tapi tak cukup hahaha pastu tetiba Ucu nak sponser Nasi Ayam hahaha! so on je lah kan . lepas makan, tengok bola omg NAZMI GOALKAN WEH ^Q^ tapi bukan rezeki Malaysia memang Bahrain jadi juara.lepastu tidur zzzz .


esoknya pergi mandi pantai tu yeyeyeyeyey !! best angat tau n_n tapi kan dak-dak ni g snorkling , saya tak pergi . so saya buat istana pasir dengan paktam, pakbong, mama :D tapi istana pasir paktam je yang bertahan w_w Nizam pijak saya punya hahahaha redha xD lepas diaorang balik, mandi jap pastu balik Dorm siap-siap semua. pastu pergi Jeti kan, Subhanallah , panjang gila diaorang beratur. ramai sangat orang. dalam 150 meter pun ada. lepas tu naik Feri pergi Jeti kat sana pastu pergi makan pastu balik Johor :) 


the best ever day with them forever !! Dah lama tak rasa macam ni . minggu depan rumah pengantin lelaki lak . rumah Maklong yey !! theme dia purple . nak buat kecoh ah hahaha joke k . saya anak dara kena tolong eh tolong ke saya nanti silap-silap online lol :D 


sebelum saya lupa, semua gambar dalam ni edit guna photoshop and resize guna photoscape. gambar saya atas ni saya guna Action 3D . kalau nak , korang boleh google k ? have a nice day y'all . bye peeps ! (:


No comments:

Post a Comment