Wednesday 23 July 2014

친구 (chinggu)

Assalamualaikum.

dah lama tak update blog. dah lama sangat.

bila aku kenang balik zaman pmr dulu, bestnya ya Allah. sekarang dah form 4, kelas dah tak sama, ada yang membawa diri pergi sekolah sbp, ada yang pindah sekolah. betul apa orang cakap, zaman form 3 lah kau kena enjoy every moment. why? because every moment is so precious, meaningful masyaallah i cant describe how happy i was.

im not saying im not happy right now, but the feeling is different. tiba-tiba teringat raya tahun lepas. best sangat. pergi rumah cikgu meriam, rumah ummi, rumah echa, rumah qilah, rumah alan dll ahhhhh seronoknya. sekarang semua dah tak satu kelas. aku rasa paling kesian dekat aku dengan echa. aku kelas lain, echa sc2, divas ramai sc3. ada yang sc4 and so on. for this way alhamdulillah our friendships masih lagi go on, even though waktu rehat & waktu balik je selalu jumpa. tak dinafikan, when i meet some of my ex-classmates, everything seems awkward even though nak say hi je. aku bukan tak nak tegur, sungguh bukan. aku cuma tak tahu nak start conversation. masyaallah sister apasal teruk sangat awak ni? *marah diri sendiri*





bohong kalau aku tak cakap aku jealous tengok kawan-kawan aku ada geng rk2 dalam kelas. bila aku jumpa diaorang dalam kelas depa, mesti aku rasa left out. terpinga-pinga. "cerita apa aku terlepas ni?" aku rasa. tapi divas kebabom aku tak pernah pinggirkan aku. maybe diaorang faham, aku jarang dengan diorang.

satu benda yang aku tak berkenan dengan kawan-kawan aku ni, diaorang suka cakap, "kau pandai, lain ah" "kelas first, pandai ah tu" tu semua salah. aku dalam kelas tu, aku rasa aku paling dummy dekat situ. walaupun budak sebelah aku, who is yeinni, a master of addmaths, i rarely ask her to help me solving the questions. segan. sebab semua dalam kelas tu pandai belaka, jadi aku segan. jangan hangpa semua ikut cara aku. tak pasal pasal aku blur chemistry dari dulu sampai la ni. addmaths ok sikit, sebab ada extra class. tehee.



(pls percaya ni gambar tahun ni tapi ni semua budak rk2 and thats our rk2's daddy!)

itu baru pasal kawan dekat sekolah. yang dekat sbp tu, apa cerita? aku selalu duk perhati kawan aku sorang ni through social network je. jumpa dia pun 2 kali je. aku tengok dia ok. ada juga dia bersembang dengan kawan satu sekolah dia dekat twitter. so aku buat konklusi, dia ok. bila dia tegur aku kata rindu, aku sebenarnya tak tahu how to react. yes i do miss her, but our conversation will automatically diam macam tu je. ada sekali, dia call aku. dia cerita masalah dia. aku rasa bersyukur sangat sebab antara semua, dia masih pilih untuk cerita dengan aku. dia masih ingat kat aku. terima kasih, weh. aku tak pernah tahu kau susah macam tu sekali dekat sana. aku tak tahu nak bagi nasihat apa dekat dia, jadi aku cuma boleh cakap, "balik lah sab balik" sedih je wuwuwu.

aku dengan 4sc1 ok je. aku tak sangka pulak kawan dengan chinese girls memang a-w-e-s-o-m-e. awesome gila aku kata. dari dulu, aku ingat depa ni jenis serious all the time, jenis yang belajar je. rupanya, kalau dah tak ada cikgu, diaorang lah paling bising hahaha. bila aku suruh senyap sambil buat muka serious, semua kata "eiiiii fatin" sampai aku tak jadi nak serious. tapi kalau dah belajar, engko jangan berani la nak ajak sembang. chinese girls jenis yang siapkan homework dekat sekolah, sebab petang malam ada kelas tambahan. tapi yang best budak cina kelas aku, sangatlah humble. suka sangat kata "saya orang miskin la" pelik, tapi benar. lulsssss.

aku sebenarnya tak ada benda nak tulis dekat sini. jadi aku merepek sikit, walaupun tu semua bukan merepek, sebab tu semua jadi dalam real life, my own life.

*pasang lagu kinki kids- friends*

No comments:

Post a Comment